niedziela, 23 lutego 2014

Torcik z orzechów laskowych z masą mascarpone

Ciasto z dodatkiem orzechów laskowych bardziej mi smakuje niż z orzechów włoskich.
Zapraszam do spróbowania ;)

Składniki:

Biszkopt:
  • 4 jajka
  • 110 g cukru
  • 110 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 60 g tartych orzechów laskowych
Odzielamy żółtka od białek. Miskujemy żółtka z cukrem, aż do białości. Białka ubijamy na sztywną pianę. Następnie do masy z żółtek dodajemy na przemian białka i mąkę z proszkiem. Mieszajmy okrężnymi ruchami delikatnie i dokładnie.

Masę przelewamy do tortownicy (wymiary: śred. 15,5 wys. 7,5) i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180°C bez termoobiegu na 40 min. Pozostawmy biszkopt do ostygnięcia.

Akurat nie miałam takiej tortownicy, a zależało mi, żeby torcik był mały. Odkręciłam uszy od małego garnka i wysmarowałam masłem oraz wysypałam go bułką tartą ;) Także nie zawsze musimy specjalnie kupować tortownicę.

Masa mascarpone:
  • 250 g serka mascarpone
  • 220 ml słodkiej śmietanki 30%
  • cukier puder według uznania (ja dałam 2 łyżki)
Śmietankę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem następnie dodajemy ją do serka mascarpone i ponownie miksujemy wszytsko na jednolitą masę.

Masa czekoladowa z mascarpone i orzechami laskowymi:
  • 50 g gorzkiej czekolady
  • 125 g serka mascarpone
  • 110 ml słodkiej śmietanki 30%
  • 1 łyżka ciemnego kakao
  • cukier puder według uznania 
  • 15 g tartych orzechów laskowych (5 łyżek)
Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Śmietankę ubijamy na sztywno z cukrem pudrem. Następnie dodajemy ją do serka mascarpone i miksujemy z pozostałymi składnikami: roztopiąną czekoladą, kakao i orzechami.

Biszkopt po ostygnięciu przecinamy na trzy części. Na pierwszą nakładamy ok. 5 łyżek ciemnej masy, przykrywamy. Na następną część białą masę (też ok. 5 łyżek) i przykrywamy górą. Cały tort pokrywamy białą masą i posypujemy tartymi orzechami laskowymi. Z reszty pozostałej masy białej i czarnej możemy udekorować tort.

Ja kupiłam 160 g całych orzechów laskowych, które sama starłam. Starczyły do biszkoptu, masy oraz na posypanie tortu.


Ciemną masą zrobiłam napis (którego nie pokazuję) z okazji urodzin mojego męża, które są dzisiaj.
Jeszcze raz "wszystkiego najlepszego!" ;)

A Wam życzę smacznego!

2 komentarze:

  1. Bardzo smakowity torcik. Najlepsze zyczenia urodzinowe dla meza Chyba dla mojego tez zrobie taki torcik:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      Mojemu smakował. Mam nadzieję, że Twojemu mężowi też będzie ;)

      Usuń